هدف پژوهش حاضر آن است تا عوامل موثر در بهرهوری منابع انسانی فدراسیونهای ورزشی کشور را شناسایی نموده و سپس تأثیر این عوامل را بر میزان بهرهوری منابع انسانی مورد بررسی قرار دهد. جامعه آماری تحقیق شامل منابع انسانی (به غیر از نیروهای ستادی) فدراسیونهای ورزشی کشور (1394 نفر) میباشد. برای انتخاب نمونه تحقیق، 20 فدراسیون ورزشی کشور به صورت خوشهای انتخاب شده و سپس با توجه به حجم جامعه تحقیق در فدراسیونهای منتخب، نسبت به انتخاب 302 نفر به عنوان نمونه تحقیق با استفاده از روش تصادفی ساده اقدام گردید. اطلاعات تحقیق به وسیله دو پرسشنامه عوامل موثر در بهرهوری منابع انسانی (0/9492 = کرونباخ) و پرسشنامه بهرهوری منابع انسانی (0/9339= کرونباخ) جمعآوری گردید. برای تجزیه و تحلیل دادهها از شاخصهای آمار توصیفی و آزمونهای آمار استنباطی t مستقل، u مان ویتنی، تحلیل واریانس یکطرفه، رگرسیون چند متغیری و معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج تحقیق به شرح زیر میباشد:
1- بین دیدگاه کارکنان در خصوص عوامل موثر در بهرهوری نیروی انسانی فدراسیونهای ورزشی کشور (0/01 = ) با توجه به جنسیت، وضعیت خدمت و سطوح مختلف تحصیلی تفاوت معنیداری وجود ندارد اما با توجه به رشته تحصیلی، سطوح مختلف سنی، وضعیت استخدامی و سابقه خدمت آنان تفاوت معنیداری وجود دارد. 2- بین دیدگاه کارکنان در خصوص میزان بهرهوری نیروی انسانی فدراسیونهای ورزشی کشور (0/01 = ) با توجه به رشته تحصیلی، سطوح مختلف تحصیلی، سطوح مختلف سنی و وضعیت استخدامی تفاوت معنیداری وجودندارداما با توجه به جنسیت، وضعیت خدمت و سابقه خدمت تفاوت معنیداری وجود دارد.
3-بین هر یک از عوامل درون سازمانی اصلی، درون سازمانی مکمل و برون سازمانی با مشارکت سازمانی، اثربخشی سازمانی، شایستهسالاری و توسعه سازمانی در سطح 0/01 ارتباط معنیداری وجود دارد.
4- مجموع عوامل درون سازمانی اصلی، تأثیر معنیداری در مولفههای مشارکت سازمانی، شایستهسالاری و توسعه سازمانی ندارد اما بر مولفه اثربخشی سازمانی تأثیر معنیداری دارد.
5- مجموع عوامل درون سازمانی مکمل، تأثیر معنیداری در مولفههای مشارکت سازمانی، شایستهسالاری، توسعه سازمانی و اثربخشی سازمانی ندارد.
6- مجموع عوامل برون سازمانی، تأثیر معنیداری در مولفههای مشارکت سازمانی، شایستهسالاری، توسعه سازمانی و اثربخشی سازمانی دارد. گروه ورزش مارکتینگ با برگزاری ایونت سازمانی برای پرسنل شرکت های دولتی و خصوصی و با در نظر گرفتن تاثیر مستقیم ورزش در بهره وری سازمانی سعی در رسیدن به نقطه آرمانی شرکتها در خصوص منابع انسانی می باشد.
ایونت پرسنل محترم دیجی کالا در کارتینگ آزادی
بازاریابی ورزشی چیست و چه کاربردهایی دارد؟
اردوی با هیجان مدرسه علامه طباطبایی- اتاق فرار و زیپ لاین برج میلاد
سازمانی ,انسانی ,عوامل ,معنیداری ,بهرهوری ,منابع ,منابع انسانی ,ورزشی کشور ,فدراسیونهای ورزشی ,با توجه ,بهرهوری منابع ,بهرهوری منابع انسانی ,انسانی فدراسیونهای ورزشی ,مولفههای مشارکت سازمانی، ,شایستهسالاری، توسعه سازمانی
درباره این سایت